چه جوری اسباب بازی مناسب کودکم رو پیدا کنم؟

سرتیتر مطلب

اسباب بازی‌ها عامل بسیار مهمی در رشد کودک به شمار می‌روند. اما هر سال، بسیاری از کودکان به دلیل آسیب‌های ناشی از اسباب‌بازی به بخش‌ اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند. خطر خفگی کودکان 3 الی 1 ساله را تهدید می‌کند، زیرا معمولا کودکان در دوره سنی 1 تا 3 سال تمایل دارند اشیاء را در دهان خود بگذارند.

تولید کنندگان دستورالعمل‌ها را دنبال می‌کنند و بیشتر اسباب بازی‌های جدید را برای گروه‌های سنی خاص برچسب گذاری می‌کنند. مهم‌ترین کاری که والدین می‌توانند انجام دهند (مخصوصاً در مورد بچه‌های کوچک‌تر)  نظارت بر بازی‌ها و اسباب بازی‌های کودکان است.

چه جوری اسباب بازی مناسب کودکم رو پیدا کنم؟

دستورالعمل‌های اسباب بازی

در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که هنگام خرید اسباب بازی باید در نظر داشته باشید:

– اسباب بازی‌های ساخته شده از پارچه باید دارای برچسب مقاوم در برابر حرارت باشند.

– اسباب بازی‌های خاص و مورداستفاده کودکان (مانند کتاب‌های حمومی) باید قابل شستشو باشند.

– اسباب بازی‌های رنگ شده باید فاقد سرب باشند و در تهیه آنها از رنگ‌های بدون سرب استفاده شده باشد.

– مواد اسباب بازی‌های هنری باید غیر سمی باشند.

– از استفاده از اسباب‌ بازی‌های قدیمی‌تر خودداری کنید، حتی اگر متعلق به دوستان و خانواده باشد. زیرا ممکن است در تهیه آنها استانداردهای ایمنی فعلی رعایت نشده باشد.

مطمئن شوید که صدای یک اسباب بازی برای کودک شما خیلی بلند نیست و به کودک آسیبی وارد نمی‌کند. صدای برخی جغجغه‌ها، اسباب‌بازی‌های موزیکال و یا الکترونیکی می‌تواند به اندازه بوق ماشین بلند باشند و ممکن است حتی اگر کودک آن را مستقیماً روی گوشش نگه ندارد، به شنوایی او آسیب برساند.

اسباب بازی های مناسب در سنین مناسب

همیشه برچسب‌ها را بخوانید تا مطمئن شوید که اسباب بازی برای سن کودک مناسب است. دستورالعمل های منتشر شده توسط CPSC و سایر گروه ها می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد خرید کمک کند.

هر زمان که اسباب بازی جدیدی می خرید، حتماً خلق و خو، عادات و رفتار کودک خود را در نظر بگیرید. حتی کودکی که در مقایسه با سایر کودکان هم سن و سال خود عاقل‌تر به نظر می رسد، نباید از اسباب بازی های مخصوص کودکان بزرگتر استفاده کند. سطوح سنی اسباب بازی ها بر اساس عوامل ایمنی تعیین می شود، نه هوش یا بلوغ.

پس از خرید اسباب‌بازی‌های ایمن، مهم است که مطمئن شوید بچه‌ها نحوه استفاده از آن‌ها را می‌دانند. بهترین راه برای انجام این کار نظارت بر کودکان در حین بازی است. آگاه کردن کودک از نحوه استفاده و بازی با اسباب بازی مورد نظرش، به او یاد می‌دهد که چگونه درحالی که سرگرم می‌شود، با خیال راحت بازی کند.

چه جوری اسباب بازی مناسب کودکم رو پیدا کنم؟

به عنوان والدین باید:

  • به کودکان یادآوری کنید که باید نحوه بازی با اسباب بازی ها را یاد بگیرند.
  • به طور مرتب اسباب بازی‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شکسته یا غیر قابل استفاده نیستند:

– اسباب بازی‌های چوبی نباید تراشه داشته باشند.

– دوچرخه ها و اسباب بازی هایی که در فضای باز استفاده می‌شوند نباید زنگ زده باشند.

– اسباب بازی‌ها نباید دارای درزهای شکافته شده باشند.

– اسباب بازی‌های شکسته را دور بیندازید یا فورا آنها را تعمیر کنید.

چه جوری اسباب بازی مناسب کودکم رو پیدا کنم؟

– اسباب بازی ها را تمیز نگه دارید. برخی از اسباب بازی های پلاستیکی را می توان در ماشین ظرفشویی شست تا تمیز شوند، اما ابتدا لازم است دستورالعمل سازنده را بخوانید. گزینه دیگر این است که صابون ضد باکتری یا مواد شوینده ملایم ظرفشویی را با آب داغ در یک بطری اسپری مخلوط کنید و از آن برای تمیز کردن اسباب بازی ها استفاده کنید و سپس آنها را با آب بشویید.

جهت تهیه اسباب بازی های مناسب کودکان کلیک نمایید. 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب وبسایت

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا